La Loi de la pudeur

De Wikipedia, le encyclopedia libere
La Loi de la pudeur
instantia de: obra scripte[*]


La Loi de la pudeur (Le lege del pudor) es le transcription de un debatto radiophonic emittite desde Paris per le station France Culture le 4 de april 1978, intra le programma Dialogues,[n. 1] inter le philosopho Michel Foucault, le scriptor e advocato Jean Danet e Guy Hocquenghem, romancero e membro fundator del Fronte Homosexual de Action Revolutionari, ubi illes dialoga super le abolition del lege super etate de consentimento in Francia. Le question se poneva super le tapis in le contexto del revolution sexual del annos septanta, durante que era in curso in le Parlamento un reforma del Codice Penal. In 1977, numerose intellectuales[n. 2] francese habeva signate un petition, le Lettre ouverte sur la révision de la loi sur les délits sexuels concernant les mineurs [Littera aperte super le revision del lege super delictos sexual concernente a minores], adressate al Parlamento le mesme anno, ubi illes defende le dispenalisation de tote le relationes consensual inter adultos e minores sub 15 annos (etate de consentimento in Francia). Finalmente, le Senato approbava le 28 de junio 1978 le propposition (veniente originalmente de Henri Caillavet) de supprimer le paragrapho 2 del articulo 330 e le paragrapho 3 del articulo 331 del Codice Penal (articulos discriminatori inter relationes homosexual e heterosexual), durante que le "attentat à la pudeur" (attentato al pudor) con violentia, usque ora un crimine, passibile de iste titulo per le Tribunal de Assisses francese, serea judicate in le camera criminal (deveninte dunque un delicto), ma le Assemblea National rejectava le proposition de lege.

Le debatto era publicate in francese sub le titulo La Loi de la pudeur in le numero 37 del revista Recherches, correspondente al 37 de april 1979. Plus tarde, illo era includite in le libro Dits et Écrits 1976-1979 de Foucault.

In nostre dies, le texto de La Loi de la pudeur remane in in situation subtil de quasi-censura in internet a causa de su contento, reguardate como subversive o inconveniente, de manera que illo es quasi totalmente invisibile in le rete, tanto in francese como in anglese, e illo non mesmo appare in le sitos web specialisate super Foucault.

Ideas principal del texto[modificar | modificar fonte]

Michel Foucault e Guy Hocquenghem analysa, in prime loco, le criminalisation del “offensas sexual” in le seculo XIX e le creation per le alora emergente psychiatria del categoria del “pervertitos”. Foucault sublinea que le codice penal francese de 1810[n. 3] non regulava le conducta sexual, “como si le sexualitate non reguardava le lege”. Ille explica que le legislation, in le curso del seculo XIX e specialmente in le seculo XX, in le epocha de Pétain e del emendamento Mirguet (1960),[n. 4] “deveniva sempre plus oppressive”.

Foucault, Hocquenghem e Danet denuncia le intensification del fenomeno del psychiatrisation del societate e le introduction de un controlo social super le sexualitate. Foucault ja habeva expressate iste analyse utilisante le definition de “instrumento del sexualitate” in su obra La volonté du savoir. Histoire de la sexualité I (1976). “Qualcunque acto legislative super le sexualitate”, affirma Foucault, “introducite a partir del seculo XIX in Francia es un ensemble de leges super le decentia”, concepto que appare impossibile de definir e que deveni, ergo, un docile instrumento utilisate pro le fines de diverse strategias national. Foucault sublinea que: “Sta emergendo un nove systema penal, un nove systema legislative, cuje function non es tanto illo de punir le trasgressiones del normas general que regula le moralitate, como de proteger le population o parte del population considerate particularmente vulnerabile” (illo es le caso del infantes). “Isto creara un division in le societate: de un parte, le population vulnerabile, e del altere, le population “periculose” (le adultos in general).

Danet affirma que “lo que se prepara con le intervention de psychiatros in le tribunales es le manipulation del consentimento del supponite victimas, le manipulation del consentimento del infantes, le manipulation de lor parola”. Citante, inter altere, le exemplo del movimento de protesto surgite in Germania al fin del seculo XIX, contra le articulo 175 del Codice Penal german que criminalisava qualcunque acto homosexual, Danet observa que le psychiatros “prevideva un cosa sol del abolition de iste lege, i.e. poter finalmente curar le ‘pervertitos’[como era considerate le homosexuales in le epocha] per le medio del cognoscentia que illes declarava haber acquirite a partir de 1860 circa" (Danet cita ergo Morel e su Traité des dégénérescences, publicate in 1857).

Notas[modificar | modificar fonte]

  1. Productor: Roger Pillaudin. Presentator: Pierre Hahn, jornalista que laborava pro le revista “Gai Pied”.
  2. Le petition era signate per le philosophos Michel Foucault, Jacques Derrida, Louis Althusser, Jean-Paul Sartre, Simone de Beauvoir e André Glucksmann, per le philosopho e semiologo Roland Barthes, per le romancero e activista pro le derectos del homosexuales Guy Hocquenghem, per le advocato e professor de derecto Jean Danet, per le scriptor e cineasta Alain Robbe-Grillet (eligite membro del Academia Francese in 2004), per le scriptor Philippe Sollers, per le pediatra e psychoanalysta infantil Françoise Dolto e per altere personas pertinente a diverse tendentias politic. Illo era publicate per le jornal Le Monde le 26 de januario 1977, e reproducite tamben per Libération. Fonte: Foucault, Michel, editate per Lawrence D. Kritzman. Politics, Philosophy, Culture: Interviews and other writings 1977-1984. New York-London: Routledge, 1988, p.273. ISBN 0-415-90082-4. Fonte: Dignaction.org e Foucault, Michel (op.cit.) p.273.
  3. Parte del Codide Napoleonic, le codice penal francese de 1810, includeva 485 articulos que definiva le offenses e le delictos minore, assi como le penas previste. Illo era promulgate le 12 de februario 1810. Cfr. fonte, nota 1
  4. Le emendamento Mirguet del 18 de julio 1960 indurava le penas previste pro le delicto de “ultrage al pudor” pro le copulas homosexual. Iste emendamento modificava le articulo 38 del Constitution francese de 1958. Cfr. fonte, nota 2.

Referentias scribite[modificar | modificar fonte]

In anglese[modificar | modificar fonte]

  • Foucault, Michel (1988). Politics, Philosophy, Culture – Interviews and other writings 1977-1984. Editate per Lawrence D. Kritzman. ISBN 0-415-90082-4. New York-London: Routledge. Capitulo 16, Sexual Morality and the Law, pp. 271-285. Traduction de Alan Sheridan.
  • Foucault, Michel (1996). Foucault live (interviews, 1961-1984). Editate per Lotringer, S. New York: Semiotext(e), pp. 264-274. Reimprimite con nove titulo: The Danger of Child Sexuality. Traduction de Alan Sheridan.
  • Semiotext(e) Magazine (New York): Semiotext(e) Special Intervention Series 2: edition Loving Boys / Loving Children (estate 1980), pp. 40-42, 44. Prime edition del texto in anglese. Traduction de Daniel Moshenberg. Interview sin titulo. Fragmentos resumite: illo omitte duo interlocutores e le dialogo de Foucault con istes (fonte).
  • Alcoff, Linda. Dangerous pleasures: Foucault and the politics of pedophilia. Susan Hekman. Le texto contine interpretationes feminista de Michel Foucault. Mentionate brevemente in Foucault.info Archive Archived 2006-02-18 at the Wayback Machine.

In francese[modificar | modificar fonte]

  • La loi da la pudeur, publicate in le revista Recherches, nro 37 (april 1979): Fous d’enfance, pp. 69-82.
  • Foucault, Michel (1994). Dits et écrits 1976-1979 - Tom III. Paris: Gallimard, pp. 766-776.

In germano[modificar | modificar fonte]

  • Foucault, Michel; Hocquenghem, Guy; Danet, Jean (1981). "The Danger of Child Sexuality". A Egmont Fassbinder (Hrsg.), Klappentexte. Magazin für schwules lesen, schreiben, sehen. Nr. 2/3 (S. XXVII-XXIX). Berlin: Rosa Winkel. fonte.

Referentias in linea[modificar | modificar fonte]

In anglese[modificar | modificar fonte]

In espaniol[modificar | modificar fonte]

In francese[modificar | modificar fonte]

  • Bibliobleue – Dossier : âge du consentement, Un débat nécessaire. Resume ampliate de La Loi de la pudeur in 16 paragraphos, tal como publicate per le revista L'Espoir, nro 19 (aug-oct 1985), pp. 47-49.
  • Culture et questions qui font débats... avec souvent une orientation gay. Articulo que include le transcription de un paragrapho de La Loi de la pudeur super le prediction de Foucault quanto al "periculo errante", "le illusion omnipresente" e le nove regime de surveliantia del sexualitate. Tamben il ha referentias al "invention de un crimine".
  • Articulo publicate in le revista Le Magazine littéraire, nro 435, Marcela Iacub (jurista) e Patrice Maniglier (philosopho), pp. 57-59, oct. 2004. Publicate per Jean-Yves in Être dérangé avec Marcela Iacub.