Capoeira

De Wikipedia, le encyclopedia libere
Saltar a: navigation, cercar
Ambox rewrite gold.svg


Con emphase in le colpos de pede e manovras acrobatic, le capoeira es un arte martial disveloppate in Brasil in le seculo XVI per le sclavos negros como un maniera de confrontar lor oppressores.

Historia[modificar | modificar fonte]

Durante le seculo XVI, Portugal expediva negros del Africa Occidental como sclavos. Brasil esseva le plus grande destination del migration del sclavos trans le Atlantico (circa 42%). Le populationes transportate apportava lor traditiones cultural e religion al nove mundo. Le homogeneisation del populo african sub le oppression del sclavitude esseva le catalysator del capoeira. Le movimentos choreographic e le rhythmo musical connectite al capoeira lo disguisava effectivemente como un forma de dansa.

On luctava a mano libere, o con fustes o cultellos.

In le seculo XVII, bandas de capoeiristas promoveva tumultos in centros urban, como Rio de Janeiro, Salvador e Recife, provocante un forte repression policial. Le flagello deveniva un instrumento del action policial, permittente que le policieros los aggredeva sin approximar se.

Le Codice Penal de 1890 prevideva castigation corporal e exilio a illes que se dedicava al practica del capoeira.

Gradualmente le bandas de capoeiristas malfactores esseva supprimite.

In le seculo XX le capoeira ha escappate al repression policial, transmutante se in un sport e joco de habilitate, ubi le opponentes demonstra lor capacitates de attacco e defensa, sin totevia attinger se effectivemente.

Post su transformation in joco, appareva alcun variationes de capoeira, como: Angola, São Bento, jogo de dentro e jogo de fora.

Musica[modificar | modificar fonte]

Batteria de Capoeira

Le musica es parte integral del capoeira. Illo determina le tempo e le stilo de joco que debe esser jocate in le roda. Le musica consiste de instrumentos e canto. Le cantos pote describer lo que occurre intra le roda; illos se canta in un formato de appello e responsa.

Le instrumentos es sonate in un fila denominate batteria. Le prime tres instrumentos es berimbaus, que resimila un arco (de lancear flechas) e que usa un corda de aciero e un {pt:cabaça/en:gourd?} pro resonantia. Iste tres arcos es le berraboi (basso), le viola (conduction) e le violinha (rhythmo). Altere instrumentos in le batteria es: duo tamburinos, un reco-reco, e un agogô. Le atabaque (specie de tambur) es considerate un instrumento optional in alcun gruppos.

Roda[modificar | modificar fonte]

Le roda ("rota") es le circulo de personas intra le qual le capoeira es jocate. Illo ha le radio approximate del extension de un berimbau.

Le joco[modificar | modificar fonte]

Le execution del capoeira como joco require un roda ("rota"), un circulo de personas que delimita le campo in que illo se disveloppara, e le bateria, un orchestra de berimbaus e tamburinos.

Intra le roda se quatta le contendentes, silente e immobile, obediente al precepto del joco, durante que le instrumentalistas canta le canto initial. Quando le canto attinge versos specific, le capoeiristas se leva e face un circulo complete intra le roda, un detra le altere, in passos rapide. Un de illes initia le joco, applicante le prime colpo.

Tote le colpos es characteristic de lucta per approximation, in que le adversarios non se attacca, mais, mantenente distantia, liberes, illes entra in contacto solmente in le momento precise del attacco e del defensa. In special, le colpos de capoeira utilisa solmente le pedes; le manos servi como appoio al movimentos de tote le corpore.

Assi, le joco deveni un succession de fintas, un continue experimentation del guarda del opponente, plus tosto que propriemente un combatto. Le oscillation del capoeirista, accentuate per le cantos e le sonos del bateria, da al joco un apparentia de dansa.

Colpos[modificar | modificar fonte]

Os golpes vem e vão, sem se fixarem, mas alguns já estão definitivamente incorporados à capoeira. Dois deles tem renome nacional - a rasteira e o rabo-de- arraia. Um outro constitui a figuração mais distintiva do jogo - o aú. Em geral, os golpes são ao mesmo tempo de ataque e de defesa, não sendo fácil estabelecer uma fronteira entre os movimentos ofensivos e defensivos. Esquivando-se ou protegendo-se de qualquer golpe, o capoeira aproveita o movimento como começo do revide.

O aú, o salto mortal, pode servir de exemplo. Ortodoxamente, poderia ser considerado uma defesa, pois, como o aú, o capoeira se distancia, e portanto se defende, do adversário. Contudo, o salto geralmente prenucia a rasteira, a meia-lua ou a chapa-de-pé, se não uma série de aús que podem levar o contentor a passar, por sua vez, para a defensiva.

Le colpos le plus commun es:

  • Aú: Flexionando o corpo, as mãos no chão, o capoeira descreve no ar um semi- círculo com os pés, voltando à posição ereta a dois metros do ponto em que se encontrava antes.
  • Bananeira: Apoiado as mãos, as pernas para cima, o capoeira atira os pés contra o rosto ou o peito do contentor.
  • Chapa-de-pé: O capoeira distende a perna de maneira a alcançar, com a planta do pé, a cabeça ou o peito do oponente.
  • Chibata: Em movimento semelhante ao aú, o capoeira desfere, do alto, uma das pernas, retesada, sobre o adversário.
  • Meia-lua: Fazendo pião num dos pés, o capoeira distende a perna, em ângulo reto com o corpo, e gira na direção do comparsa.
  • Rabo-de-arraia: Com as mãos no chão, o capoeira atira as pernas (mais ou menos em ângulo reto com o corpo) contra os calcanhares do parceiro, promovendo a sua queda.
  • Rasteira: O capoeira, meio sentado no chão, apóia-se nas mãos e descreve um arco com uma das pernas, de maneira a bater no calcanhar do companheiro, fazendo-o desequilibrar-se.
  • Tesoura: Estando o camarado de pé, o capoeira se joga ao comprido no chão de modo a prender-lhe as pernas, lateralmente, entre as suas, derrubando-o

Há golpes menores, complementares dos principais. O escorão (a planta do pé no ventre do contrário) parece uma variante da chapa-de-pé. Pertence ao mesmo gênero a calcanheira (golpe de calcanhar). Quando o capoeira, em pleno movimento no ar, é derrubado por qualquer golpe, configura-se o tombo da ladeira. E a cabeçada constitui não tanto um golpe, mas um recurso de que se vale o capoeira para afastar de si o colega perigosamente próximo.

Em todos esses golpes vale muito mais a destreza do que a força muscular.

O bom jogador de capoeira, não obstante movimentar- se muitas vezes paralelamente com o chão, não suja a roupa- nem perde o chapéu.

Os ases da capoeira na Bahia eram o pescador Samuel Querido de Deus e o estivador Maré. Mestre Pastinha, na sua sala de exibições, no Pelourinho, continua a tradição dos grande disciplos de Mangangá. E, no Rio de janeiro, Joel (Joel Lourenço do Espírito Santo) reúne em torno de si os capoeiras baianos que vieram tentear a vida na antiga capital do país.

Na Bahia, era o batuque o escalão inicial para a capoeira; no Rio de Janeiro, era e é a pernada, banda ou batuque a forma de ataque e defesa preferida pelo carioca; no Maranhão, a punga, associada ao tambor-de- crioula, parece preencher a mesma função. Já no Recife, a capoeira, desaparecida em conseqüência de vigorosa reação policial, se transfigurou no passo.

A capoeira se nutre, e se nutria no passado, da reserva de efetivos adestradas nessas formas subsidiárias de jogos (e de luta) individual.

Ligamines externe[modificar | modificar fonte]