Wikipedia:Que es un articulo bon

De Wikipedia, le encyclopedia libere
Saltar a: navigation, cercar
Lista de articulos eminente   Lista de articulos bon   Articulo eminente   Que es un articulo bon?   Que es un lista eminente?   Selection de articulo bon o eminente



Que es un articulo bon?[modificar fonte]

Un articulo bon exemplifica un bon labor. Illo non es un articulo eminente que es nostre optime labor, perque un articulo bon non es tanto detaliate, o non ha multe referentias o ha altere minimal defectos comparate con le articulo eminente. In addition a satisfacer le requirimentos de non importa qual articulo in Wikipedia, p.ex. conventiones de nomine, neutralitate, nulle recerca original, verificabilitate, referentias, basar se super ressources digne de fide, un articulo bon ha le sequente characteristicas principal:

  1. Prosa. Le articulo contine standards professional de scriptura.
  2. Introduction. Le articulo ha un section de introduction del subjecto que es concentrate e ben legibile, e defini le scopo e criterios de inclusion del contento.
  3. Comprehensive. Le articulo coperi le scopo definite, forni un insimul complete de contento, e ha annotationes que forni information utile e appropriate super le contento.
  4. Structura. Le articulo es simple de navigar, e include un introduction e —ubi utile e necessari— un section de historia e un section de ligamines externe e de referentias.
  5. Stilo. Le articulo debe conformar se al Manual de stilo.
  6. Visual. Le articulo pote usar texto con formato e color; illo ha imagines si appropriate pro le subjecto; e ha un proportion minimal de ligamines rubie.
  7. Stabilitate. Le articulo no es subjecte a reaction tote le tempore, ni a guerras de modification, e le contento non se cambia significativemente de un die al altere, con le exception de modificationes in le contento del lista.

In detalio[modificar fonte]

Un articulo bon ha le sequente attributos.

  1. Bon prosa. Illo es ben scribite. Isto significa que:
    1. ha un prosa convincente, e es comprensibile per le lectores non specialisate;
    2. Introduction. Introduction que summarisa le contento del articulo
    3. Structura. Seque un structura logic, in forma de introduction sequite per le differente aspectos associate, organisate per medio de un systema hierarchic de sectiones (particularmente pro articulos grande);
    4. Care de errores orthographic e grammatical;
    5. Stilo. Seque le Manual de stilo de Wikipedia;
    6. Le jargon (terminos technic) necessari es brevemente explicate in le mesme articulo. Alternativemente se forni un ligamine a un altere articulo specific.
  2. Es precise con le factos e verificabile. Isto significa que:
    1. Basar se super ressources digne de fide - presenta le factos tal e como se describe in fontes de confidentia, absolutemente sin adder alcun detalio que non appare in illos, mesmo si a priori pare obvie.
    2. Referentias. Apporta referentias a tote le fontes usate como material de consulta;
    3. Le fontes de referentia es presentate in le formato e patronos indicate in le manual de referentia;
    4. Le fontes es fide;
    5. Nulle recerca original e non contine alcun elemento identificabile como fonte primari.
  3. Debe ser extense e centrate in su copertura. Isto significa que:
    1. tracta tote le aspectos importante del thema (iste requerimento es un poco minus stricte que illo de "comprensibilitate" del articulos proponite como eminente);
    2. permane centrate in le thema principal sin disveloppar detalios innecessari.
  4. Neutralitate. Seque le politica de puncto de vista neutral. Isto significa que:
    1. le punctos de vista es representate justemente e sin prejudicios;
    2. tote le punctos de vista significative es includite de un forma juste, benque non imponite, particularmente quando il ha o habeva conflictos in su redaction.
  5. Es stabile, isto vole dicer, non cambia significativemente de un die al altere, particularmente trans un guerra de modificationes. Isto non se applica al casos de de vandalismo o de protection resultante de illo.
  6. Visual. Si es possibile, contine imagines pro illustrar le thema. Isto significa que:
    1. Le imagines debe haber un licentia e origine appropriate, e esser incargate a Commons;
    2. un absentia de imagines non impedi in se mesme que un articulo sia considerate como bon.

Errores frequente[modificar fonte]

Existe errores bastante commun in candidatos, le quales debe esser resolvite pro esser approbate:

Nota
Defectos más usuales en la redacción de artículos SAB
Error Descripción Así NO 20px Así SÍ 20px
Tiempo verbal Alterna el uso de verbos en tiempo presente (presente histórico) y en tiempo pasado, para relatar hechos pasados. Debe usarse uno u otro a lo largo de todo el artículo. El 12 de octubre de 1492 Colón llega a América... Al regresar a España dejó una guarnición en La Española. A) El 12 de octubre de 1492 Colón llegó a América... Al regresar a España dejó una guarnición en La Española.

B) El 12 de octubre de 1492 Colón llega a América... Al regresar a España deja una guarnición en La Española.

Formato de las referencias No se utilizan el formato ni las plantillas indicados en WP:REF (o equivalente). Nota importante: el uso de cita web no es obligatorio, sin embargo, puede ayudar a los usuarios más nuevos a lograr el formato correcto. Alumni: en el nombre del fútbol Patrono:Cita noticia
Ubicación de las referencias al pie No se colocan tras un signo de puntuación. El 12 de octubre de 1492 Colón[1] llegó a América. El 12 de octubre de 1492 Colón llegó a América.[2]
Ortografia Errores ortográficos. Son absolutamente inadmisibles en una enciclopedia. Antes de nominar un artículo hay que hacer una exhaustiva revisión en busca de errores ortográficos.
Tildes Tamben son errores ortograficos, ma no esta de mas hacer hincapié en la imperativa necesidad de poner tilde a todas las palabras que la requieren. Antes de nominar un artículo hay que hacer una exhaustiva revisión de acentuación.
Estilo en general Es el más frecuente de los errores y el más difícil de controlar, pues se requiere para ello conocimiento de las normas de estilo de Wikipedia y además buenas dotes para la escritura. No pienses que por ser díficiles de controlar son menos importantes. Toda buena enciclopedia, todo buen libro, carecen de errores de estilo. Busca siempre, como regla general, la forma más clara y concisa de expresar los hechos. Evita todo lo superfluo y sigue un orden lógico en todos los conceptos. Si no eres escritor profesional, analiza cada palabra que escribes. El manual de estilo de Wikipedia está apenas en sus comienzos, y evoluciona en función de las necesidades. Si detectas un error de estilo reiterado en numerosas ocasiones, sé valiente y añádelo al manual en el lugar que corresponda.
Control de enlaces internos Enlaces internos erróneos, debido a desambiguaciones o títulos que no corresponden. Humphrey Bogart es el protagonista de [[Casablanca]]. Humphrey Bogart es el protagonista de [[Casablanca (película)|Casablanca]].
Epígrafes de las imágenes Falta de punto final, y de enlaces internos. thumb|120px|center|Los mayas inventaron el cero [[Imagen:Cero maya.svg|thumb|120px|center|Los mayas inventaron el cero.]]
Ubicación de Commons, Wikiquote y Wikisource No están ubicadas en la sección «Enlaces externos». Deben ubicarse en la sección «Enlaces externos».

Longitude[modificar fonte]

Pro le articulos plus grande de de 25 kB, es recommendate illos sia rigorosemente revisate pro verificar si illos satisface le requisitos de articulos proponite como eminente pro esser presentate ibi.

Vide etiam[modificar fonte]

Nota
  1. Nota ubicada antes del signo.
  2. Nota ubicada antes del signo.